Bruger redigering og sletning
Se redigering.
OBS: Der kan ikke eksistere mere end én bruger i systemet med samme email. Hvis den valgte email allerede er angivet på en anden bruger, vil operationen fejle.
Hvis en bruger redigeres så den har samme email som en eksisterende kontakt vil man blive blokeret. Man kan gennemtvinge oprettelsen alligevel, hvilket vil ændre brugeren, overføre tilknytninger fra kontakten til brugeren, og slette kontakten.
Se sletning.
Når en bruger slettes, fjernes både brugeren og alle brugerens autorisationer fra systemet.
Brugeren fjernes samtidig alle steder, hvor de er sat på som kontaktperson eller servicegodkender.
Under detaljevisninger kan man klikke på den blå knap i øverste højre hjørne for at
- Få brugeren til at skifte kodeord ved næste login
- Få brugeren til at sætte to-faktor op ved næste login
- Deaktivere/aktivere brugeren
- Sende velkomstmail til brugeren
- Kopiere brugerens rolle og tilknytninger til en anden bruger i organisationen
