Notifikationsdetaljer
Notifikationer benyttes af Aftaleportalen til at give brugere og kontaktpersoner besked om relevante hændelser i systemet.
Notifikationer sendes på mail, men fremgår også inde i Aftaleportalen.
Klikker du på
i øverste bjælke vil du få vist dine seneste notifikationer.
Ikonet vil også indikere, om der er ulæste notifikationer.

Klik på ‘VIS ALLE’ for at få vist en samlet liste over dine notifikationer.
Følgende hændelser vil resultere i, at der bliver udsendt notifikationer:
- Oprettelse af anmodning mod en service
- Sendes til godkendere af servicen
- Godkendelse/afvisning af anmodning
- Sendes til kontakter på klienten samt brugeren, der oprettede anmodningen
- Sletning af aftale
- Sendes til kontakter på klienten samt brugeren, der oprettede anmodningen
- Opdatering af service endpoint
- Sendes til kontakter på klienter af servicen
- Oprettelse/redigering/sletning af service vindue
- Sendes til kontakter på klienter af services i servicevinduet
I tilfælde af, at der ikke er registreret kontakter eller godkendere, vil organisationensadministratorer i stedet modtage notifikationen.
Skulle der heller ikke være registreret administratorer på organisationen, vil der blive sendt en email til den overordnede kontaktperson på organisationen.